12/11/2010

Ihan ekat villasukat ja huonoa asiakaspalvelua

Ihan ekaa kertaa ikinä kudoin villasukat! Se on ollut asia joka on aina vaan jäänyt syystä tai toisesta. En epäillyt ettenkö osaisi sellaisia kutoa, mutta kun ei vaan ole ollut kiinnostusta(?), eikä tarvetta tehdä niitä. Minun mummuiltani on aiemmin tullut niin paljon villasukkia ja vanttuita, että niitä riittää monelle vuodelle. Mutta he kutoivat lähinnä aikuisten kokoa, joten lasten villasukista on vähän pulaa. Poika tarvitsi hyvin istuvat villasukat, jotka pysyvät hyvin jalassa myös liinaillessa. Ohjekansiostani nappasin junasukan ohjeen, jonka olen tulostanut varmaan jo reilu vuosi sitten! Ja sukista tuli just sopivat! Löytyykö muilta tämmöisiä 'pitäisi varmaan joskus koettaa', muttei vaan saa aikaan?


Vein tänään saumurin huoltoon vähän kauemmas ja on sillä matkalla varmaankin useamman viikon, joten vaateompeluissa tulee taukoa, mutta puikot varmaan heiluu sitten senkin edestä!

Minulla on viime kesänä ostettu Bernina 1150 saumuri, jossa on vielä takuuta jäljellä. Menin Kodin Ompelukone liikkeeseen, joka on lähin (ja Turun ainoa) Bernina myymälä. Sain sieltä todella törkeää ja töykeää palvelua! He eivät ota saumuriani huoltoon, koska en ole sitä heidän liikkeestä ostanut, eivätkä halua tehdä huoltoa, joka todennäköisesti menee takuun piikkiin. Myyjä jopa meni niin pitkälle, että uhkaili että jos tuon sen huoltoon niin hän voi todeta, että vika onkin käyttäjässä ja silloin joudun siitä maksamaan niin ja näin paljon. No enpähän tuollaisen kommentin jälkeen edes uskalla viedä sinne saumuriani! Vielä kun mainitsin, että tämä palvelu on kyllä aivan törkeää, niin myyjä vain totesi, että 'sinähän olet jo ostanut saumurin ja sillä pärjäät seuraavat 30 vuotta', eli ei ole sitten enää väliä miten asiakasta kohdellaan! Aika ihmeellistä, että uusi asiakas ei kelpaa! Ehkä tällä kertaa huollosta en maksaisikaan, jos menee takuun piikkiin, mutta varmasti tuota konetta pitää huoltaa tulevaisuudessakin, joten jos olisin nyt saanut heiltä hyvää palvelua olisin varmasti vienyt samaiseen puljuun seuraavallakin kerralla. Ja todennäköisesti jossain kohtaa on uuden ompelukoneen osto edessä. Eipähän tarvitse montaa kertaa miettiä mistä liikkeestä EN osta ompelukonetta!

En siis todellakaan voi suositella kyseistä kauppaa! Kyllä silloin kun ollaan ostamassa konetta palvelulla oikein loistetaan, mutta sen jälkeen onkin aivan yksi ja sama. Pikaisella googlauksella selvisi, että tämän kaltainen 'palvelu' taitaa olla melko yleistä ompelukoneliikkeissä. Millaisia kokemuksia teillä on?

12 comments:

  1. Minäkin olen noita junasukkia tehnyt.aivan ihat.Pysyy kyl hyvin jalassa.Ainoo vaan et ei sit kenkään mahdu kun tulee se aika.Olen haaveillut jopa itselle tuollaiset kutoa kotisukiksi :D

    ReplyDelete
  2. Mun huonot kokemukset on martinlaaksossa olevasta ommelasemasta. ei kannata edes yrittää onneaan sen puljun kanssa. Mä nimittäin olen sitä yrittänyt monta kertaa ja joka kerta päätän etten saakeli sinne enää vie koneitani.

    ReplyDelete
  3. Kivat noi junasukat :)
    Mä kans sain pitkältä teen joskus listaltani nyt pois säärystimet ellalle, eli tääl harjoiteltu kutomista. (ei kyl taitais tollaset junasukat onnistua, sukat olen kutonut joskus 10v sitte).

    Ja huh huh mitä palvelua.... :(

    ReplyDelete
  4. Junasukkia pitäisi itekin kokeilla! Hienot on!
    JA tuosta kyseisestä bernina kauppiaasta olen samantapaista juttua kuullut aiemminkin, omakohtainen kokemus on ok kun konetta käin katsomassa, tosin en koskaan ostanut konetta. Toinen paikka mitä kannattaa Turussa välttää kuin ruttoa on se Turun ompelukone siinä puutprin lähellä. Ihan järjetöntä pakkomyyntiä ja huollossa mun kone hajosi siellä!! että näin.

    ReplyDelete
  5. Ohhoh, jopas oli töykeää palvelua! Itse kyllä ihmettelen miten jotkut kauppiaat on niin kauhean lyhytnäköisiä että eivät tajua palvella ystävällisesti, vaikka juuri sen kertainen asia ei olisi heille kauhean tuottoisa.

    Itsellä on eräästä kenkäkaupasta vastaavanlainen kokemus, olin hieman epävarma kengistä joita pohdin pojalleni ja sanoin miettiväni yön yli. Myyjä alkoi raivota että älä sano tulevasi takaisin kun et oikeasti aio tulla, ei näin pientä ostosta tarvitse yön yli miettiä. :P

    Oli sitten pakko todeta siihen, että aikomus oli tosiaan palata mutta tämän kohtelun jälkeen en osta heiltä ainoitakaan kenkiä enkä suosittele kyseistä liikettä tuttavillenikaan. Mukanani oli molemmat lapseni (silloin 1 ja 2v) eli luulisi hänen tajunneen että meille saattaisi ajan kuluessa saada myytyä vaikka miten monet kengät pienten kasvaviin jalkoihin... jos palvelu olisi ollut hieman toisenlaista!

    ReplyDelete
  6. Hienot sukat! Täältä ainakin löytyy pitkä pitäisi koekeilla/tehdä-lista... Aina vain tulee uusia kivoja malleja ja ideoita, kaikkea ei millään pysty tekemään, varsinkin kun tuo aika tehdä on rajallinen... =) No, eipä tekeminen lopu.

    Meillä pienellä paikkakunnalla on vain yksi ompelukoneliike, jossa olen asioinut vähän, mutta tässä taannoin kyselin erikoispaininjalkaa ja itse omista vastaili asiaan kanssa tosi töykeästi. Päätin, että jos jotain tarvitsen, ostan mieluummin netistä tai "kaupungista", vaikka yleensä suosin ja kannatan oman paikkakunnan liikkeitä jos tarvitsemani tuotteet vain löytyvät täältä.

    ReplyDelete
  7. Heippanen !
    Nuo junasukat ovat tosi hyvät käytössä pikkujaloissa, pysyy varmasti. Olen tehnyt niitä jo ainakin parikymmentä paria ja kaikki käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä. Pikkusen isommille taaperoille olen tehnyt teräosan ilman nurjia kerroksia , niin ne mahtuvat kenkään. T. O:n ja A:n mummu

    ReplyDelete
  8. Hauskannäköiset sukat :) Mullakin on aika pitkä lista mitä pitäisi tehdä/kokeilla, ideoita ja ihania malleja vaan tulvii liikaa ;) Kylläpä on huonoa palvelua ollut. Olen kuullut myös vastaavasta meidän kaupungissa, että jos ei ole koneitaan sieltä kyseisestä kaupasta ostanut niin ei palvella.Itse olen koneeni sieltä ostanut ja saanut siksi aina hyvää palvelua.

    ReplyDelete
  9. Noh.. eikös mun kommentti tullut perille.. elikkäs ihania juttuja sulla on blogissa! Tosi hauskat noi junasukat! Mistä oot idean bongannut? Mä oon kanssa pitkästä aikaa saanut napattua vähän aikaa käsitöiden tekemiseen ja blogiakin oon vähän yrittänyt elvytellä.. pitäis vaan ehkä uudistaa se.. on jotenkin niin tyyylsä.. :P -Elluelina

    ReplyDelete
  10. Kiittää kaikkia kommenteista. =)
    Elluelina: junasukat löydät täältä: http://www.taitoep.net/vauvan-sukan-ohje/

    ReplyDelete
  11. Vähän osallistun vielä tuohon palvelutuohtumukseen jälkijunassa, mutta tunnen tuskasi: myös Jyväskylässä saa takuuvarmasti kaupungin huonointa palvelua ompelukoneliikkeessä, kuten myös minun blogistani voi lukea :P

    http://nitkunkitkun.blogspot.com/2011/04/kirjaesimerkki-huonosta.html

    En ole aiemmin blogiisi törmännyt, mutta täytyy ehdottomasti tutustua enemmän! :)

    ReplyDelete
  12. Tähän sinun vanhaan postaukseesi vastaan nyt minäkin. Itse olen ostanut saumurini joltain kiertävältä kauppiaalta 80-luvulla, kone alkaa siis olla 30 v. Sitä on valohoidettu milloin missäkin. Meillä päin ei ole liikettä eikä huoltoliikettä, mutta kangaskaupassa ja torilla käy silloin tällöin kauppias, joka myös huoltaa. Voin sanoa, että yhtä tyhjän kanssa.

    Tänä keväänä vein saumurini Jyväskylään Ompelukone Heinoselle huoltoon. Maksoi paljon, olisin saanut lähes sillä hinnalla uudenkin koneen, mutta! nyt kone surraa kuin uutena. Olen tosi tyytyväinen ja nyt tiedän, että vien AINA koneeni Jyväskylään Ompelukone Heinoselle.

    ReplyDelete

Kiitos kommentistasi!